league-of-legends

Tarzaned, the No. 1 player on North America’s Challenger ladder won’t be able to participate in the League of Legends Scouting Grounds event due to failure to pass a player behavior check. This check — which is similar to what Challenger and LCS players need to pass in order to qualify for an event — reviews potential participants’ in-game behavior, checks to see if they’ve violated the TOS and looks at acquired bans or suspensions.

Tarzaned did meet the other requirements to participate in the event — which include:

  • You must respond to the survey when it’s sent out in October.
  • You must be 16 years of age by the start of the Challenger Series 2017 spring split.
  • You’re very interested in playing LoL professionally.
  • You have not played in more than 2 professional LoL matches in any league.
  • You cannot be under contract by any professional team including Challenger teams at the time invites go out.
  • You’re a North American resident as determined by the Interregional Movement Policy.
  • You can pass a player behavior check, similar to what Challenger and LCS players must pass. This check includes a review of in-game behavior, Terms of Service violations, and looks at previous bans or suspensions.

Those other qualifications aside, he failed the behavior check due to being consistently toxic both in the game and on social media. While it’s too bad an obviously excellent player can’t participate, maybe this will encourage him to alter his behavior and join in on the event next time.

the author

QuintLyn is a long-time lover of all things video game related will happily talk about them to anyone that will listen. She began writing about games for various hobby sites a little over ten years ago and has taken on various roles in the games community. For the past five years she's been a writer at Gamebreaker TV.

15 Readers Commented

Join discussion
  1. getree on November 11, 2016

    the guy is a toxic crybaby with serious mental probs , who would want to scout him anyway ?

    no loss

    • ASD on November 13, 2016

      So true dude. I wouldn’t wanna scout a guy who acts toxic in my game or acts like an asshole on social media. He’s representing your game you want to try to find good competitive players who are not toxic. I doubt if it’s possible nowadays but these strict guidelines to get into the tournaments are needed I’m sure alot of people would agree on that.

  2. Sum on November 9, 2016

    Meh. Competitive gaming is pretty much deviod of any and all intelligence to begin with. All legit human tactics such as “pissing off a enemy” just get you banned, are patched out, or are nerfed in the game. While monkey like “hand eye” is glorified. I don’t understand why anyone would even watch such mindless trash. But I guess some people watch other monkey like people play with their balls all the time anyway.

  3. Lmao on November 8, 2016

    Playing a violent video game and people can’t handle a little toxicity?

    • just saying on November 8, 2016

      yea….telling someone to kill themselves and threatening to kill their family is not considered a LITTLE toxic

      • just saying on November 8, 2016

        you wouldn’t agree to it if someone came to you in real and said it and you wouldn’t agree to it on the internet either

      • Toxic on November 8, 2016

        Yeah except that’s a minority, I bet your dumb ass also reports someone for saying bg.

    • Merkadis on November 8, 2016

      Doesn’t matter violent game or not, a little toxic or a lot.
      Manners, is what separates an ape from a human.

    • ASD on November 8, 2016

      If your in a huge tournament or representing a team or company or being sponsored by somebody I would assume you would not be toxic much since you wouldn’t wanna lose your spot. But I’m glad that he that lost his place in this tournament because nobody needs toxic people during the tournaments because it has bad sportsmenships if they lose and if they win they will gloat about it and make the losers feel bad.

  4. Toxic on November 8, 2016

    Gaming really has become a shitty cesspool of whiny brats and care bears. Disgusting.

    • Anti-Toxic on November 8, 2016

      toxic is being too super toxic – ban him/her/it/thing

  5. Koagz on November 8, 2016

    Good!

  6. ASD on November 7, 2016

    LOL that will teach him that he should be nicer on social media and ingame. And it might be a lesson for other gamers who know him or see articles reguarding this issue it might teach them not to be a idiot to other players ingame or act like a dumbass on social media.

  7. Merkadis on November 7, 2016

    Heh.
    That’ll teach the [email protected] some manners alright, and set a good example to the other c0cky apes as a bonus.
    GJ Riot, you just gained some respect points in my book.

HAVE SOMETHING TO SAY?