MMOBomb's INSANE video at Gamescom 2014

As the MMOBomb team was winding down after a long week of exploring what Gamescom 2014 had to offer, the team decided it was time to take to the show floor and see what kinds of Free-to-Play games European players were actually enjoying.

There was just one problem, absolutely no one on the team had even the slightest idea how to speak German. Given that Gamescom is set in Cologne, Germany, you can see how this might have been an issue. Undeterred, Spunkify set out to cross language and cultural barriers in order to bring back some truly...interesting responses from the community.

Don´t forget to subscribe to MMOBomb YouTube channel.

Share this Video:

Discussion (28)

Bic Boi 6 years ago
Person in video thumbnail looks high.

Lol 7 years ago
Video thumbnail...lol.

Smoke much?

blabla 7 years ago
what f2p games do u play?

uhhh CoD, WoW, some ps4 games blablablaaa

wow they seem to be quite fluent in english...

anip 7 years ago
sry for tis....

but I laughed

iwocat 7 years ago
Without Germany there wouldn't be no WW1 and WW2 :D

View 1 reply
Name (Required) 7 years ago
robocraft, finally an answer!

pingasman 7 years ago
What's with all the people bashing their english here? Most don't use it in their daily life and if someone just asked them about free to play games out of the blue it's understandable that they can't answer perfectly.

Also, free to play games don't seem to be that popular in germany especially since the Gamescom wasn't really focused on f2p games. Most just are for League of Legends there.

DubGuySeven 7 years ago
@uhh Spunky i was not there ... :( LOL suxx Warframe!! Ninjas play Free :D

lordcorn 7 years ago
Goddamnit, I LIVE in this country full of people who can't even talk english nor know the difference between shooters and MMORPG's or free and subscription based games.
I apologise for these people, although the girls you guys were talking to ofcourse were the ones getting paid for looking pretty, not having a brain and actualy answer questions about games :P.
Hope you guys had fun in Cologne! :D

uhh 7 years ago
omg i didnt know germans are so uneducated.. learn english motherf#@$@# ... english do u spek it !!!!?

View 2 replies
LuxSw 7 years ago
i actualy world say none the most free 2 play games are just p2w and im no more playing thet kind of games actualy playing ffxiv and spending lot less in a year then in a f2p...^-^ (more fun because the comunity isnt full with childs and stupid matures xD

hardmaze 7 years ago
whole world is playing League of - "lets buy tank items to win the match" ? waiting for N1 moba in the world - Heroes of the Storm !!!!!

Lord of Cinder 7 years ago
. . . I'm kinda confused as to how the people spunkify talked to had no idea what he meant by "free".

mrbanz 7 years ago
Stupid ppl say Free to play games yeah "World Of Warcraft" haha that kids

Rhela 7 years ago
Shadow of Mordor!!!!!!!!!!!!

Azaglor 7 years ago
name of the music pls

Roy 7 years ago
The video kinda speaks for 80% of the Gamescom visitors... I've been there on saturday myself and felt somehow a bit in the wrong spot regarding my age and how few actual redbands there were. Lucky for me I guess, I only wanted to try evolve anyways since most of the games I kinda hoped to see weren't even there.

The Gamescom felt like a simple cosplay and League of Legends convention to be honest.

Chuckvs 7 years ago
Germany = League of legends.

GMAlonzo 7 years ago
1:51 i would get her phone number ASAP

Miki 7 years ago
So on the end Free to play games are all not free,ari eat ppl and how much did you spend on lol? ooooooooooooooooooooooorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggg

Miki 7 years ago
Agen Pls!


You May Enjoy

Top 5 Free to Play Weekly Stories - Squad-Based Arena Star Wars Game Has First Look! Ep 480

Top 5 Free to Play Weekly Stories - Squad-Based Arena Star Wars Game Has First Look! Ep 480

Check out the top 5 biggest stories of the week in the F2P realm (and some that aren't F2P!...

By Michael Byrne - 3 days ago
F2P Cast: Blade & Soul UE4, Astellia Dies, Krafton's IPO Flop, And Google Tried Buying Epic? Ep 399

F2P Cast: Blade & Soul UE4, Astellia Dies, Krafton's IPO Flop, And Google Tried Buying Epic? Ep 399

On this week's show, the financials are in for many companies and Q2 looks a bit like it did last year...with some surprising swaps, but losing $40 million on bitcoin hurts, Krafton's IPO isn't the success they had hoped for, ...

By Michael Byrne - 1 month ago
Top 5 Free to Play Weekly Stories - Vampire: The Masquerade Bloodhunt Enters Early Access Ep 479

Top 5 Free to Play Weekly Stories - Vampire: The Masquerade Bloodhunt Enters Early Access Ep 479

Check out the top 5 biggest stories of the week in the F2P realm (and some that aren't F2P!...

By Michael Byrne - 1 week ago
Top 5 Free to Play Weekly Stories - Fortnite Seems A Little Sus...And Pokemon Unite News! Ep 476

Top 5 Free to Play Weekly Stories - Fortnite Seems A Little Sus...And Pokemon Unite News! Ep 476

Check out the top 5 biggest stories of the week in the F2P realm!...

By MMOBomb Staff - 4 weeks ago
Top 5 Free to Play Weekly Stories - Halo Infinite Drops Some Day 1 Features, Roblox Under Fire Ep 477

Top 5 Free to Play Weekly Stories - Halo Infinite Drops Some Day 1 Features, Roblox Under Fire Ep 477

Check out the top 5 biggest stories of the week in the F2P realm!...

By Michael Byrne - 3 weeks ago