Developers often go through the process of designing prototypes for new games or ideas which the public normally never sees. Sometimes these prototypes make it really far into development, as was the case of Riot Games’ recent exploratory attempt at creating a Trading Card game based on their ever popular League of Legends universe. A hacker managed to take over the Twitter account of Riot’s president and co-founder Marc Merrill and swiftly went about unearthing a treasure trove of images including a placeholder login screen and various deck card templates relating to a standalone TCG titled League of Legends: Supremacy.




According to the hacker, Supremacy was/is a completely standalone game, which apparently was “fully completed”, but obviously never released. The hacker went on to say he’d upload even more images of Supremacy, including full card images unless Marc Merrill emailed him not to. An hour later the hacker apparently had a change of heart and stated that he’d “decided to give marc his twitter back.”

Shortly after, Merrill regained control of his Twitter account and promptly deleted the offender’s Tweets. Merrill went on to say that while the images of Supremacy were indeed legit, they were old and only represented one of the many prototypes Riot had experimented with. At this time though, it appears as though Riot will be keeping Supremacy in the vault, with no plans on releasing the TCG.

Source: Kotaku.

23 Readers Commented

Join discussion
  1. The Don on October 21, 2013

    I stopped playing LoL and now I play Dota2 which I think has much more interesting characters, but I would still play this. Seems that it would be fun, too bad it seems that it’s never going to be released.

  2. destained on October 18, 2013

    Dude this game is like heartstone of blizzard.
    Blizzard are doing a carding game and riot copy, and i im not a big fan of world of warcraft but seriously !! Riot is copying the game.

    • Define it on October 19, 2013

      “they were old and only represented one of the many prototypes” <—
      And newsflash. Blizzard isn't the first one to make a tcg. *crowd gasp*

  3. Vocation on October 15, 2013

    Just a “MOBA” Tumor with WoW DNA. It works gain player cuase of how easy the game is.

  4. hierion on October 15, 2013

    please, PLEASE!!!! riot queremos un putto tcg pero ya!!!! apoyo 100% el proyecto

  5. Payback on October 14, 2013

    Decent game. Shit community.

    • s on October 19, 2013

      I really have to agree with you on this, I would love to get into LoL but the community are a bunch of arse holes who dont treat new players to well. All a bunch of ego nutters.

      ps: @any one

      Ive played dota many times in years gone by so theres no need for the typical ” you must suck”

      • Define it on October 19, 2013

        I play the game as well. League has an absolutely horrid community. But believe me there are that handful of people who will help a newbie…and then..there’s those…ugh.

        • Wulff on October 23, 2013

          Agree.. Most of the players are bad tempered and foul language, like many other games. But as Define it said, there’s this handfull of players, that actually behave nicely towards fellow players.

  6. Name (Required) on October 14, 2013

    i just took a shit

    • U funny!! on October 14, 2013

      LOL Nice one!
      Just done it too 😀
      Feel good

  7. Name (Required) on October 14, 2013

    fail ass game

    • vixion on October 14, 2013

      this “fail ass game” has millions of players, i doubt that it failed.

      • Bronze stop crying on October 14, 2013

        Just cause you go 0/30 every game doesn’t mean the game’s bad~~~

        • Zombie on October 15, 2013

          You know people are allowed to have their own opinions. Not everyone has to like League of Legends. I know many people who hate it, and not because they suck at it. They just don’t like it. The horrid community of the game can easily kill the fun value of League to many people.

          Some people find it a fail, others don’t. Opinions are fickle that way.

          • Define it on October 19, 2013

            ^This times 100.
            If anyone wants to play League enjoyably get a group of friends and play with em’. Unless you’re confident enough that you can go around the backwash of players (I mean people who are negative and will only state the things you do wrong)

  8. Eviil on October 14, 2013

    Oh my god, couldn’t he get arrested for that?

    • LoL on October 14, 2013

      Possibly he could get into a lot of trouble, but only if Riot presses charges I’m pretty sure. I’m no cop though so I’m not 100% sure

    • Aldys on October 14, 2013

      Yeah, Riot would have to file a claim against him.

  9. GOD on October 14, 2013

    The gaming industry sucks now.

  10. uteliukas on October 14, 2013

    The heck……

  11. extasist on October 14, 2013

    even tho i cant stand league of legends “moba” , but i would play this.

  12. TheNeon on October 14, 2013

    MOUNTED YEAH

HAVE SOMETHING TO SAY?